چگونه مخاطبان خود را به محصولات شما متصل کنید؟2022-06-11
چطور مخاطبان هدف خود را بشناسیم؟ ابزارها + روش
البته در ابتدا شاید تنها هدف شما سرگرمی یا ارتباط با مخاطب باشد، اما با گذشت زمان و رشد مخاطبان، ولاگها میتوانند به منبع درآمدی جدی تبدیل شوند. در ادامه، چند راه ساده و کاربردی برای کسب درآمد از ولاگ را بررسی میکنیم. بلاگر کسی است که محتوایش را به شکل متن مینویسد و در وبلاگ یا پلتفرمهای مشابه منتشر میکند. او ممکن است تجربیات سفر، نکات آموزشی، یا حتی نظرات شخصیاش را با کلمات و تصاویر در اختیار مخاطبان قرار دهد.
قیف بازاریابی، صرفاً یک ابزار نیست؛ بلکه یک چارچوب پویا است که باید به طور مداوم مورد بررسی و بهبود قرار گیرد. با درک عمیق هر مرحله از قیف و استفاده از ابزارهای تحلیل داده، میتوانید به طور مؤثر مخاطبان خود را شناسایی، جذب و به مشتریان وفادار تبدیل کنید. به یاد داشته باشید، قیف بازاریابی یک مسیر یکطرفه نیست؛ بلکه یک چرخه است که با بازخورد مشتریان و تحلیل دادهها، به طور مداوم تکامل مییابد. همکاری با برندهای مکمل براساس ایجاد ارزش بیشتر برای هر دو طرف و مشتریان شکل میگیرد. منظور از برندهای مکمل، شرکتهایی هستند که محصولات یا خدماتشان به هم مرتبط بوده و بهصورت ترکیبی، نیازهای بیشتری از مشتریان را برآورده میکنند.
این دو عنصر به شما کمک میکنند تا راهبردهای بازاریابی خود را بهبود بخشیده و به بهترین شکل ممکن به نیازها و خواستههای مخاطبانتان پاسخ دهید. با درک عمیق مخاطب هدف و طراحی دقیق پرسونای مشتری، قادر خواهید بود بازاریابی خود را هدفمندتر و کارآمدتر انجام دهید و در نهایت، موفقیت کسبوکارتان را تضمین کنید. این مرحله از تحقیقات بازار به شما کمک میکند تا نیازها، ارزشها، باورها و انگیزههای مخاطبان هدف را درک کنید. با داشتن این اطلاعات، میتوانید محتوا و پیامهای بازاریابی خود را بر اساس احتیاجات و موانع روحی مخاطبان شخصیسازی کنید و ارتباط عمیقتری با آنها برقرار کنید. با تحلیل دادههای این رسانهها میتوانید به بینشهای ارزشمندی در مورد علاقهمندیها، نیازها و رفتارهای مخاطبان دست یابید.
این سناریوها میتوانند به بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی شما کمک شایانی کنند. شرکت خودروسازی BMW معمولا خودروهای تولیدی خود را به مخاطبان هدف خاص خودش عرضه میکند. اگرچه مشتریان ثروتمند مخاطبان هدف اصلی BMW هستند، این شرکت خودروهایش را به انواع مختلفی از مصرف کنندگان عرضه میکند.
مسابقات و چالشها یکی از راههای مؤثر برای افزایش تعامل و جذب مخاطب هستند. شما میتوانید با برگزاری یک مسابقه یا چالش در پلتفرمهای مختلف، افراد را به مشارکت در آن تشویق کرده و برند خود را معرفی کنید. این کار نه تنها توجه بیشتری جلب میکند، بلکه باعث ایجاد یک حس مثبت نسبت به برند شما میشود. ابزارهای اتوماسیون رسانههای اجتماعی، میتوانند فرآیندهای وقتگیر مانند برنامهریزی و ارسال پستها را ساده کنند. این ابزارها به شما کمک میکنند تا با کمترین تلاش، حضور فعالتری در رسانههای اجتماعی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که پروفایلهایتان کامل، حرفهای و منعکسکننده هویت برند شما باشند.
تبلیغات رقبا میتواند به شما کمک کند تا بفهمید که آنها چگونه مخاطبان هدف خود را جذب میکنند. بررسی کنید که رقبای شما در کدام پلتفرمها تبلیغات میکنند و چه نوع پیامهایی را به مخاطبان خود ارسال میکنند. با تحلیل کمپینهای تبلیغاتی رقبا میتوانید به ایدههای جدید برای بهبود کمپینهای خود دست یابید. ما درباره شناسایی مخاطبان هدف یا یافتن آنها از طریق تحقیق صحبت کردیم؛ حالا بیایید درباره یافتن آنها از طریق نظرسنجیهای کاربری صحبت کنیم.
تولید محتوای متنوع و جذاب با استفاده از ویدیوها، مقالات، پستهای اجتماعی و وبینارها میتواند توجه مخاطبان را جلب کند. این محتواها باید ارزش افزوده داشته باشند و به نیازها و مشکلات مخاطبان پاسخ دهند. در این مقاله، به طور جامع به شما خواهیم گفت که مخاطب هدف چیست و چگونه میتوانید مشتریان موردنظر خود را تشخیص داده، آنها را جذب کرده و خدمترسانی بهتری ارائه دهید. از اصول اساسی تا تکنیکهای پیشرفته، همه چیز در این راهنما از سایت اشلون گنجانده شده است. اکنون با ما همراه شوید تا به تبیین مفهوم مخاطب هدف بپردازیم و ابزارها و تکنیکهایی را که به شما در دستیابی به موفقیت کمک خواهند کرد، بشناسیم.
فرض کنید قراراست یک کمپین تبلیغاتی برای فیسبوک (Facebook Ad) ایجاد کنید. مسلماً تمایلی ندارید که تبلیغ شما برای همه نمایشداده شود چون این کار هزینههای شما را بشدت افزایش میدهد؛ در عوض قصد شما ارائهتبلیغات به مخاطبین هدفتان است. در ادامه سه راه ضروری را برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تقسیم بندی استراتژیهای مربوطه معرفی میکنیم. در حین تجزیه و تحلیل رقابت، به دنبال کشف شکاف در تلاش های بازاریابی آنها باشید. زمانی را صرف مطالعه بازخورد مشتریان کنید که ممکن است نشان دهنده نارضایتی آنها از رقابت باشد.
بدون هیچ هزینه اولیهای ثبتنام کنید، یک خط پیامکی رایگان دریافت کنید و اولین پیامک خود را ارسال کنید... اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن. از اولین روز تا کنون، تلاش ما در اوزی بر این بوده که با خلاقیت و تعهد، داستان شما را به نحوی جذاب و ماندگار به نمایش در بیاوریم.
اسپانسرینگ یکی از روشهای موثر برای ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبان هدف و معرفی برند در محیطهای حرفهای است. این تکنیک جذب مشتری به شما امکان میدهد با حمایت از رویدادها، کنفرانسها، پادکستها یا پروژههای مرتبط، نام برند خود را میان مخاطبان هدف قرار دهید. برای مثال، اسپانسر شدن در یک همایش تخصصی شما را بهعنوان یک برند معتبر و قابلاعتماد معرفی میکند.
آیا Galaxy S25 Ultra با قلم S Pen ارائه میشود؟
این افراد در خط مقدم تعاملات با تصمیم گیرندهها هستند؛ بنابراین احتمال دارد آگاهیهای ارزشمندی راجب شکافهای اطلاعاتی موجود در بازار داشته باشند. پس از بررسی اینکه مخاطب هدف شما در رسانه های اجتماعی چیست و چرا مفید است، بیایید به چگونگی یافتن مخاطب موردنظر بپردازیم. با تمرکز بر این گروه خاص از مخاطبان خود و رساندن پیام مناسب به آنها میتوانید تأثیرگذاری زیادی داشته و در مسیر تحقق اهداف خود قرار بگیرید. فراموش نکنید تعامل با مخاطبان تنها به پاسخگویی به نظرات محدود نمیشود.
ویرجینیا همیشه راهاندازی محصولات جدید مراقبت از پوست را دنبال میکند و حتی در رویدادها با افراد دیگر در حوزه زیبایی منطقه خود شرکت میکند. او به عنوان یک اینفلوئنسر دیجیتال، به آنچه مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود می بینند بسیار اهمیت می دهد. او دوست دارد زمانی را در داخل خانه بگذراند و در اوقات فراغت خود یوگا تمرین کند. با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود و نیز نقاط ضعف و قوت رقبا، میتوانید به شکل بهتری با مخاطبین هدف در تماس باشید. با این روش میتوانید به مخاطبان خود پیامهای قویتری ارائه دهید و از رقبا بهتر عمل کنید. با هدفگیری دقیقتر، میتوانید هزینههای مشاور بازاریابی محصول خود را کاهش دهید.
ترکیب پیامک، ایمیل، تبلیغات گوگل و شبکههای اجتماعی، اثربخشی بازاریابی مستقیم را به شکل چشمگیری بهبود میدهد. اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی، روشی است که در آن از پیامهای متنی کوتاه (SMS) برای ارسال تبلیغات، اطلاعرسانی و برقراری ارتباط با مشتریان استفاده میشود. این روش به دلیل سادگی، سرعت و دسترسی بالا، یکی از محبوبترین روشهای بازاریابی در سراسر جهان است. یکی از مهمترین کارهایی که برای دستیابی به مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی باید انجام دهید، تولید محتوای ارزشمند و داشتن یک استراتژی محتوای عالی برای حضور فعال و موثر در شبکههای اجتماعی است.
اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. حتی میتوانید از یک اسکرینشات ساده اما زیبا برای شات استوری استفاده کنید. بررسی نرخ بازدهی، تعداد کلیکها و بازخورد مشتریان، به شما کمک میکند تا بتوانید استراتژیهای خود را بهبود بخشید. میتوانید این اطلاعات را از طریق فرمهای ثبت نام، مسابقات، خرید بانکهای اطلاعاتی یا سایر روشها جمعآوری کنید.
اما ولاگر این مسیر را متفاوت طی میکند؛ او محتوایش را با دوربین ضبط کرده و در قالب ویدئو ارائه میدهد. در حالی که بلاگر به دنبال ایجاد ارتباط از طریق نوشتار است، ولاگر از زبان بدن، تن صدا و تصویر برای انتقال پیام استفاده میکند. بررسیها نشان داده که استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی مستقیم میتواند تعامل کاربران را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. اگر قرار است صفحهای را شات کنید، ابتدا نگاهی به کیفیت محتوای آن بیندازید. آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد.
شاید شما درصنعتی در حوزه SAAS (نرمافزار به عنوانیک سرویس) فعالیت داشته باشید و یک ابزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) در اختیار داشته باشید. ممکن است به ایننتیجه برسید که یکی از مشکلات مشتریان بالقوه شما عدم امکان برقراری ارتباط بابرندها از طریق کانالهای مختلف باشد. اگر محصول SAAS مورد استفاده شما، راه بهتری برای سرویس دهیبین کانالی به مشتریان عرضه میکند، از آن به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنید.
مخاطب هدف گروه خاصی است که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. این افراد دارای ویژگی های مشترکی مانند جمعیت شناسی، علایق، رفتارها و نقاط درد هستند. تعریف مخاطبان هدف به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی موثرتری ایجاد کنید، پیام خود را تنظیم کنید و منابع هدف را به طور موثر تنظیم کنید.
کارهایی که آنهاانجام نمیدهند را مشخص کنید تا بتوانید مخاطبین را بهتر به خواستهها ونیازهایشان برسانید. اگر دقت کرده باشید دلیل موفقیت شرکت نایک تقسیم بندی مخاطبانش به سه حوزه کلیدی مردان، زنان و کودکان است. علاوه بر این، این شرکت، نسل هزاره و نسل زد را هم با موفقیت هدف گیری کرده است.
- مثلاً میتوانید از سوال آخربرای رسیدن به ایدههای جذاب جهت تولید پستهای وبلاگی استفاده کنید که در آخر هرکدام یک فراخوان و لینک به یک صفحه لندینگ قرار داشته باشد. {
- با دیدن اینکه چه کسی به پستهای آنها پاسخ میدهد و با آنها تعامل برقرار کرده است. |}
- با فناوری Knox Matrix Trust Chain، امنیت را در دستگاههای متصل به Galaxy بهبود بخشیدهایم.
- با محتوای جذاب، تعامل فعال و برنامهریزی هوشمندانه، میتوانید از شات اینستا بهعنوان یک سکوی پرتاب برای رشد پیجتان استفاده کنید و به هدفتان نزدیکتر شوید. {
- در ادامه موضوعمخاطب هدف را دقیق تر بررسی کرده و فرایند تعریف مخاطب هدف را به گامهای کوچکترتقسیم میکنیم. |}{
- حالا که با اهمیت شات کردن آشنا شدید، وقتش است که یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید. |}
اکنون که با راههای مختلف برای شناخت مخاطبان هدف آشنا شدید، وقت آن است که این روشها را به کار بگیرید و استراتژیهای بازاریابی خود را بهبود بخشید. در این قسمت، به اهمیت شناسایی، جذب و خدمترسانی به مخاطب هدف پرداختیم. با شناخت دقیق از مخاطبان هدف خود، میتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را به بهترین شکل تنظیم کرده و به موفقیت در کسب و کار دست یابید. به یاد داشته باشید که شناخت نیازها و ترجیحات مشتریان به ارتقاء رابطه شما با آنها کمک میکند و تجربه کاربری را بهبود میبخشد. یکی از نکات مهم در بازاریابی شبکههای اجتماعی و پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی این است که از ابزارهای خود رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
اگر پروفایل شما مرتب، جذاب و حرفهای نباشد، این افراد به احتمال زیاد شما را فالو نمیکنند. این اطلاعات در بنیان نهادن پایههای ترفیع/تعمیم/تقویت استراتژیتان مفید خواهد بود و همچنین شما را از اینکه مردم کی و کجا از محتوا استفاده میکنند، مطلع خواهد ساخت. پیروان برتر آنها چه کسانی هستند، میزان تعامل آنها چقدر است و از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
۳. برقراری ارتباط با مخاطب هدف (Target Audience)
بعلاوه، حتی میتوانید از تجزیهوتحلیل شخصی خود برای دیدن صفحات دیگری که مخاطبان شما دوست دارند استفاده کنید. شما باید تعیین کنید که آیا جامعه شما حتی در هر یک از سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی خاص حضور دارد یا خیر. به شمارههای شبکههای اجتماعی خود نگاه کنید و تمام کمپینهای فعلی را دنبال کنید. وقتی میخواهید مخاطبان خود را توسعه دهید، باید بر اساس تحقیقات و دادهها باشد. از این تکنیکها کدامیک را در کسبوکار خود استفاده کردهاید؟ به نظر شما کدام روش تاثیر بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.
وقتی این کلمات کلیدی را به کار میگیرید، میتوانید افرادی را که ممکن است به محصولات شما علاقهمند باشند، جذب کنید، زیرا آنها صفحات هشتگها را بازدید میکنند. به همین ترتیب، میتوانید مکان این افراد را پیگیری کرده و آن را با دیگر نقاط داده مهم مقایسه کنید. از طرفی دیگر، اپل موزیک از اینستاگرام خود برای به اشتراکگذاری قسمتهایی از مصاحبهها و سایر محتوای ویژهاش استفاده میکند که فقط با خرید اشتراک قابل دسترسی هستند.
یک آژانس بازاریابی یا شرکت تبلیغاتی نیز می تواند در این زمینه کمک کند. به نوع محتوایی فکر کنید که به بهترین وجه با مخاطبان شما طنین انداز می شود. برای مثال، لباس و کفش ممکن است برای تبلیغات در TikTok یا Instagram بهتر از دستگاههای پزشکی باشد.
این اطلاعات به شما در برقراری ارتباط با افراد بیشتری در میان مخاطبان هدفتان کمک میکند. از همه مهمتر، میتوانید تمام اطلاعات را به تفکیک سن و جنسیت، سطح تحصیلات، عنوان شغلی، وضعیت تاهل، یا سبک زندگی در یک مکان مشاهده کنید. با انجام تحقیقات بازار و جمعآوری اطلاعات مرتبط با مخاطبان هدف خود، میتوانید نیازها، مشکلات و تمایلات مخاطبان را درک کنید و بهترین راهکارها را برای آنها ارائه دهید. پس از تولید و انتشار محتوا، باید نتایج آن را تحلیل کنید تا بفهمید که مخاطبان شما چگونه با آن تعامل دارند.
یکی از تغییرات اساسی در بازاریابی مستقیم، ادغام کانالهای مختلف ارتباطی برای ایجاد یک تجربه یکپارچه است. در استوری یا پستهایی که منتشر میکنید، از مخاطبان جدید دعوت کنید که شما را دنبال کنند یا با شما تعامل داشته باشند. وقتش رسیده به چند نکته کلیدی بپردازیم که شاتهای شما حرفهایتر و مؤثرتر شوند.
با رعایت اصول و نکات کلیدی، میتوانید از این روش برای افزایش فروش و بهبود ارتباط با مشتریان استفاده کنید. برای فروش بالا و حضور موثر در شبکههای اجتماعی لازم است مخاطب هدف خودمان را پیدا کنیم، محتوای مناسب برای او تولید کنیم تا از این راه توجهش را جلب کنیم. سپس تلاش کنیم که اعتمادش را جلب کنیم و یک تجربه عالی از خرید را به او هدیه دهیم.
به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در این بخش نمونههایی از شرکتهای معروف را به شما معرفی کنیم. مخاطبان هدف به آن افرادی اطلاق میشود که به شکلی ایدهآل به محصول یا خدمات شما علاقهمندند. این افراد احتمالاً به عنوان مشتریان شما عمل میکنند و تاثیر مهمی بر روند کسبوکار شما دارند. برندها همیشه یک هدف مشترک دارند، و آن تعامل مداوم با مخاطبان هدفشان است.
البته کسانی که در آن زمان با دستگاه آتاری بازی میکردند، امروز دیگر دنبال بازی کردن نیستند بلکه از این ابزار به عنوان یک ابزار خاطرهانگیز استفاده میکنند. سعی کنید که همیشه تعریف خودتان را از مخاطب هدف بررسی کنید و ببینید که آیا مسیر شما در راستای پیدا کردن مخاطبان هدف درست است. در صورتی که میبینید دارید مسیر را اشتباه میروید باید در تعریف خود از این مخاطبان تجدید نظر کنید. نه تنها این کار پایه نوع محتوایی که میخواهید تولید کنید را مشخص میکند، بلکه به طراحی راههای بالقوه برای سازماندهی محتوای روی وبسایت شما نیز کمک میکند. از این اطلاعات میتوان برای مطلع شدن از نوع منابعی که از آنها اطلاعات کسب میکنند، نوع موضوعاتی که ممکن است راجب آنها تحقیق کنند و همچنین یافتن بعضی اطلاعات جمعی نیز استفاده کرد. حال که شما قالبی برای پرسونای مخاطب خود دارید، نیازمندید که آن را با اطلاعات دقیق به دست آمده از دادهها پر کنید.
ایده در اینجا این است که هر مخاطب را از طریق یک کمپین جداگانه هدف قرار دهیم و همچنان به بخش کلی از طریق رسانه های اجتماعی و سایر تلاش های بازاریابی توجه کنیم. حتماً کمپینها را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما چقدر خوب پاسخ میدهد تا مطمئن شوید که با بخش مناسب کار میکنید. به ایجاد مخاطب ادامه دهید زیرا تجزیه و تحلیل بازار شما اطلاعات جمعیتی جدیدی را نشان می دهد که می توانند مشتری شوند. بررسی وبسایت رقبا میتواند اطلاعات مفیدی در مورد مخاطبان هدف آنها به شما بدهد. بررسی کنید که رقبای شما چه نوع محتوایی تولید میکنند، چه محصولات یا خدماتی ارائه میدهند و چگونه با مخاطبان خود تعامل دارند.
یکی از نخستین گامها برای شناخت مخاطبان هدف، تحلیل دادههای فروش است. بررسی تاریخچه فروش به شما کمک میکند تا الگوهای خرید مشتریان را شناسایی کنید و بفهمید کدام محصولات یا خدمات بیشترین فروش را داشتهاند و چرا. همچنین میتوانید اطلاعات جمعیتی و رفتاری مشتریان را از دادههای فروش استخراج کنید. هدفگذاری برای مخاطبان همشکل یکی از راحتترین و سادهترین راهها برای دستیابی به اکثر مخاطبان هدف در شبکههای اجتماعی است.
{تحلیل دادههای فروش
|}آنچه ولاگ را خاص میکند، حس واقعی و صمیمیتی است که به مخاطب منتقل میشود. در ولاگ، محتوایی رسمی یا خشک ندارید؛ شما با لحنی ساده و خودمانی صحبت میکنید و مخاطب حس میکند بخشی از زندگی شماست. فرقی ندارد که عاشق آشپزی باشید، بخواهید تجربیات سفرهایتان را به اشتراک بگذارید یا حتی درباره اتفاقات روزمره صحبت کنید؛ ولاگ میتواند این لحظات را ثبت و شما را به دیگران نزدیکتر کند. شاید بارها کلمه «ولاگ» را در شبکههای اجتماعی شنیده باشید و از معنای دقیق آن بپرسید! ولاگها ترکیبی از خلاقیت و داستانسراییاند که افراد در آن تجربیات، علایق و لحظات زندگیشان را بهصورت ویدئویی به اشتراک میگذارند. با رشد ابزارهای تحلیل داده، بازاریابان میتوانند کمپینهای خود را در لحظه اصلاح کرده و نرخ بازدهی تبلیغات را افزایش دهند.
اگر شات کردن نتیجه خوبی داشت، میتوانید به همکاریهای طولانیتر فکر کنید. مثلاً چند شات متقابل در بازههای زمانی مختلف انجام دهید یا محتوای مشترک تولید کنید. اگر چیزی را واقعاً دوست ندارید یا از آن استفاده نکردهاید، بهتر است آن را شات نکنید.
تا اینجا متوجهشدید که چطور میتوانید مخاطبین هدفتان را تعریف کنید اما لازم است افرادی را که جزءمخاطبین هدف محسوب نمیشوند را هم مشخص کنید. انجام این کار برای تبلیغ در شبکههایاجتماعی و موتورهای جستجو بسیار مفید است. از پاسخهایی کهبه این سوالات داده میشود، برای مشخص کردن شخصیت خریدار و سپس تولید صفحاتلندینگ، ایمیل و سایر محتوای بازاریابی استفاده کنید. مثلاً میتوانید از سوال آخربرای رسیدن به ایدههای جذاب جهت تولید پستهای وبلاگی استفاده کنید که در آخر هرکدام یک فراخوان و لینک به یک صفحه لندینگ قرار داشته باشد. بخش بندیمخاطبین هدف به شما امکان میدهد تا شخصیت خریدار مورد نظرتان را مشخص کنید. هرکدام از این گروهها نماینده بخش متفاوتی از مخاطبین هدف شما هستند بنابراین شمابرای هر کدام از آنها تبلیغات و بازاریابیهای متفاوتی انجام میدهید.
البته پاسخهای او همیشه مفصلو طولانی نیستند اما هدف اصلی او این است که خوانندگان وبلاگ بدانند او حرفهایآنها را میشنود. اگر طول نظرسنجی بیش از حدلازم باشد احتمالاً تمایلی به پر کردن آن نخواهند داشت. اگر از این موارد اطلاع داشته باشید، میتوانیدپیامی متقاعد کننده و جذاب برای وی تهیه کنید. البته بهترین راه برای تکمیل تدریجی این اطلاعات تقسیم بندی و ایجاد پرسونا است که در ادامه این مطلب به طور مفصل توضیح خواهیم داد.
سامانه پیامکی SMS.ir با تعرفه پنل اس ام اس مقرونبهصرفه این امکان را فراهم میکند تا پیامکهای خود را بهصورت شخصیسازیشده، زمانبندیشده و هدفمند ارسال کنید. با این امکانات پیشرفته، میتوانید به شکلی هوشمندانه مشتریان خود را مدیریت کرده و ارتباطی موثرتر برقرار کنید. برقراری ارتباطات مستدام، گوش به نیازها و اعمال بهبودهای لازم به بهبود خدمات به مخاطب هدف کمک میکند.
این کمپین باعثشد که این برند تنها از طریق موتورهای جستجو ۲۰ برابر بیشتر مخاطب جذب کند. طبق مطالعه صورتگرفته توسط SurveyMonkey،نظرسنجیهای بازاریابی به صورت میانگین حاوی ۱۳ سوال هستند در حالیکه سایر نظرسنجیهااز ۴ الی ۱۴ سوال تشکیل میشوند. هر سوالی دارید میتونید در پایین همین مقاله دیدگاهی بنویسید تا کارشناسان لنزآپ در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.
با دیدن اینکه چه کسی به پستهای آنها پاسخ میدهد و با آنها تعامل برقرار کرده است. اینکه بفهمید مخاطبان در کجا هستند، به شما کمک میکند تا پلتفرم رسانه اجتماعی خود را پیداکرده و روی آن تمرکز کنید. این اطلاعات به شما امکان میدهد آنچه را که قبلاً درباره مخاطبان خود میدانید، ایجاد کنید. برای کسبوکارهای کوچک و متوسط، توصیه میکنیم ابتدا با رویکردی محتاطانه و حسابشده وارد عرصه بازاریابی دیجیتال شوند. مسیرموفقیت کسب و کارهای کوچک با دیجیتال مارکتینگشروع تدریجی، آزمون و خطا و یادگیری مستمر خواهد بود. اما اگر هموارهنگاهی به عملکرد رقبای اصلی خودتان داشته باشید، میتوانید مخاطبین هدفتان را بهترمشخص کنید.
حضور مداوم و برنامهریزی شده در رسانههای اجتماعی، عامل کلیدی موفقیت محسوب میشود. تجزیه و تحلیل عملکرد استراتژیهای شما، بخش مهمی از هر کمپین موفق رسانههای اجتماعی است. با بررسی معیارهایی مانند نرخ تعامل، دسترسی، نرخ کلیک و تبدیلها، نقاط قوت و ضعف استراتژیهای خود را شناسایی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. فراموش نکنید که اسپانسر شدن یک فرصت طلایی برای جلب توجه مشتریان و تقویت جایگاه برند است.
اینجا